VANLIGA

FRÅGOR & SVAR

 

Förbereder ni så gott ni kan, vi hjälper er med resten. Det kan vara stressigt att flytta men ta det lugnt och tänk på att vi gör detta dagligen. Kommer ni på att ni vill ha hjälp med mer än ni bokat, meddela bara kontoret så vi får rätt förutsättningar att utföra er flyttning på bästa sätt. Vi ser fram emot att hjälpa er med en varsam flytt till er nya bostad.

  • Packa ner lösöre i flyttkartonger, om vi inte sköter packningen såklart
  • Montera ner det du kan, om du inte uppgett att du vill ha hjälp med montering i offert
  • Sladdar till elektronik plockar du ur och lägg på ett säkert ställe
  • Packa ner allt lösöre ni kan i helst flyttkartonger.
  • Skydda gärna med bubbelplats tavlor mm.
  • Montera ner det du kan.
  • Sladdar till elektronik ta ur dom och lägg på ett säkert ställe.
  • förbered så gott ni kan så hjälper vi er med resten

Arbetstider anpassar vi efter önskemål. Men vi brukar starta kl.08.00 eller 13.00. Lite beroende på om vi skall göra hel eller halvdag. När vi jobbar på timmar bestämmer man inte antalet timmar utan arbetar tills flytten är klar. men innan har vi gjort en uppskattning av hur många timmar vi tror flytten tar på lämnad information.

Förutom när vi kommer och när vi åker debiteras 30 minuter framkörning. Detta gäller när man flyttar lokalt. Längre flyttningar tar vi fram ett kubik antal på och lämnar ett fasta pris enligt kubik. Om ni har mer kubik än vad som är angett i offert tillkommer extra betalning. Betalningsvillkor står alltid i bokningsbekräftelsen som ni får i samband med bokning. Betalningsvillkor ändras EJ på flyttdagen.

Ni kan ringa eller maila in er bokning med. Vid bokning mailas alltid komplett underlag med vad vi kommit överens om tider, omfattning, kubik, pris, villkor. När ni bestämt flyttdag försök alltid att boka i god tid (3-4 veckor innan flytt) så ni försäkrar er om att få flyttdagen ni önskar. Självklart så försöker vi alltid hjälpa er även om det är kort varsel.

När ni bokar flyttning med fastpris är det viktigt att ni lämnar rätt information och kubik för att priset ska hålla. Volym över det som står i offert kommer debiteras extra som tilläggstjänst. Priset delat med kubiken. så om ni fått pris på 10 kubik 5000:- då är det 500:- kubik ni betalar för extra kubik (efter rut-avdrag).

Vi debiterar ingen milersättning på våra lokala flyttningar (inom 5 mil), vid längre flyttningar får ni ett fastpris där milersättning/drivmedel ingår.

Idag säljs flyttkartonger till ett mycket bra pris (ca 15:- st.) på följande ställen: Rusta, Jula, Ikea, Harald Nyborg, ÖB mm. Här kan ni handla kartonger för att få bästa ekonomi i er flytt. Om ni ändå vill ha flyttkartonger hemkörda löser vi självklart det. Flyttkartonger inklusive hemkörning kostar 35:-/st. Kartongerna återköps ej men om man viker ihop dom och ställer dom i källaren tar dom inte mycket plats och kommer garanterat till användning vid nästa flytt.

Packar ni själva i flyttkartonger gäller inte försäkringen på ditt lösöre, då vi inte packat kan vi inte ansvara för om packningen är undermålig. Packa så mycket ni kan i flyttkartonger, packa inte flyttkartongen helt fullt utan lämna 5-10 cm luft. Om ni följer detta så brukar inget hända. Alla skåp och lådor skall vara tömda. Lägg gärna mjuka saker i sopsäckar, det funkar bra. Alla lådor skall gå att stänga med undantag för lådor med växter då lådan ofta är öppen. Vi kan tyvärr inte garantera växternas välmående på grund av deras känslighet för väder. Märk gärna kartongerna med känsligt på lådor med porslin. Märk även vart du vill lådan ska i nya hemmet vardagsrum, kök, sovrum osv.

Vi flyttar dom antal kubik som är angett i offerten., Är det mer kubik flyttar vi det också men extra debitering tillkommer.

Så som kontanter, smycken guld/diamant, värdepapper plockar ni undan. Uppge gärna till vår flyttpersonal om det är något som har högt värde eller affektionsvärde så vi kan packa detta lite extra noga.

Gäller enligt BOHAG 2010

Om du har i din flyttning.

Piano, värdeskåp, vapenskåp så tillkommer från 400:- efter rut-avdrag inklusive moms.

Vid eventuella tvistemål följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens beslut.

Skada skall anmälas till oss senast 8 dagar efter utfört flyttdatum. Skadehantering hanteras av Trygg Hansa och utbetalas av Trygg Hansa, betalning sker därför till fullo enligt överenskommelse inga avdrag görs. Om det gäller flyttstädning skall vi meddelas omgående så vi har möjlighet att åtgärda brister. Har vi inte fått chans att åtgärda brister utgår ingen ersättning.